Nákupní řád
Všeobecné podmínky pro nakupování prostřednictvím internetového obchodu www.IDEAIMPORT.cz se řídí platnou legislativou, dále se řídí níže uvedeným nákupním řádem a v neposlední řadě se řídí dobrými mravy.
Vymezení pojmů
Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.
- Spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
- Podnikatel – nevztahují se na něj spotřebitelské právní předpisy, nakupuje v režimu obchodního práva
Upozornění : v případě nákupu zboží na právnickou nebo podnikající fyzickou osobu ( podmíněno uuvedením čísla IČ v registraci ), bude Vám na dané zboží prodávajícím poskytnuta zákonná zodpovědnost za vady v délce 14 měsíců.
Ceny a zboží
Objednání zboží
Způsob platby
-
Dobírka: Platba při doručení zboží Českou poštou u zásilek do 20kg nebo kurýrní službou u těžších nebo nadrozměrných zásilek na fakturační, resp. doručovací adresu uvedenou v objednávce. U zásilek odeslaných prostřednictvím kurýrní služby PPL je možné dobírku uhradit platební kartou přímo řidiči.
-
Bankovní převod: Platba předem na účet provozovatele internetového obchodu www.ideaimport.cz- pro platbu v měně korun českých : č.ú.177477461/0300 (Poštovní spořitelna),- pro platbu v měně konvertibilní : č.ú.2053 1052/6500 (Poštová banka)variabilní symbol platby odpovídá číslu objednávky. Nebude-li možné dodržet sjednanou dodací lhůtu, má zákazník právo na okamžité vrácení částky zpět na účet, ze kterého byla platba provedena. Zboží je expedováno po připsání platby na náš účet v nejbližším možném termínu,max. do 3 pracovních dnů.
-
Hotovost: Platba při osobním převzetí zboží v provozovně e-shopu. Nově nabízíme klientům při osobním odběru možnost platby platební kartou. Osobní odběr je možný jen po předchozím telefonickém kontaktu a vzájemné dohodě termínu převzetí.
Možnost storna objednávky
Odstoupení od kupní smlouvy ze strany spotřebitele
Kupující (spotřebitel) má v souladu s ustanovením § 53 odst.7 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Formulář ke stažení ZDE Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme odeslat běžnou poštou na adresu provozovny, nebo elektronickou poštou na adresu info@ideaimport.cz
V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Vrácené zboží musí být prodávajícímu vráceno kompletní,nepoužité,nepoškozené a neupravené kupujícím v původním obalu a originálním příslušenstvím a dokumentace, včetně originálu daňového dokladu, a to nejpozději do 10 pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Bez výše uvedených náležitostí nevzniká nárok na vrácení částky v řádném termínu a může se prodloužit o dobu než kupující zajistí uvedení do původního stavu. Pokud nelze uvedené podmínky splnit, je prodávající oprávněn adekvátně snížit vrácenou částku.
Prodávající je oprávněn ve lhůtě deseti (10) dnů provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupní cenu včetně poplatků za dopravu směrem ke kupujícímu nejpozději do deseti (10) dnů od skončení lhůty na přezkoumání. V rámci odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel uvést upřednostňovaný způsob vrácení finančních prostředků (složenkou nebo na bankovní účet) Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vracení zboží kupujícím.
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího
Zpracování objednávky
V případě že prodávající zjistí, že není schopen dodat zboží, nebo je schopen dodat jen část objednaného zboží neprodleně telefonicky či písemně kontaktuje kupujícího pro dohodnutí dalšího postupu. Dle povahy zboží a počtu položek v objednávce lze případně po dohodě s kupujícím objednávku rozdělit na více částí a nedostupné zboží dodat později. Případně kde je to možné může být kupujícímu nabídnuta odpovídající alternativa k aktuálně nedostupnému zboží.
Pokud nedojde k dohodě, případně nebude-li kupující akceptovat prodlouženou dodací lhůtu má kupující možnost celou objednávku nebo její část stornovat. V případě že kupující již uhradil platbu za předmět smlouvy, bude mu prodávajícím bez prodlení vrácena zpět na účet.
Dodání zboží
Způsob doručení
Zákazník má možnost zvolit si doručení výše uvedeným způsobem.
V případě kurýrní služby bude zboží doručeno na fakturační, případně doručovací adresu, je-li tato zadána v objednávce, případně upřesněna zákazníkem před odesláním zboží (o odeslání zboží je zákazník informován formou emailu, kde bude uveden kontakt na přepravce – Česká pošta , PPL a číslo balíku, které bylo zásilce přiděleno).
Doručení proběhne v pracovní dny v době obvyklé pracovní doby. U objednávek v souhrné výši nad 6 000,– Kč (vč. DPH) vč. elektrického nářadí a motorových strojů, bude zákazníkovi přibalen věcný dárek dle bez možnosti výběru a dle aktuální nabídky. Na tento dárek nelze uplatnit reklamaci. U objednávek se souhrnnou výši do 300,– Kč (vč. DPH) učtujeme poplatek za balné, poštovné a doběrečné dle nastavených tarifů.
Převzetí zboží
Zákazník (spotřebitel) by ve vlastním zájmu měl překontrolovat neporušenost obalu a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Zákazník by měl ve svém vlastním zájmu překontrolovat správnost dodaného zboží a v případě nesrovnalostí převzetí zásilky odmítnout, či dopravce požádat o doručení další pracovní den a v mezidobí problém konzultovat s provozovatelem. V opačném případě se vystavuje nebezpečí zbytečných průtahu při řešení případného problému. Podpisem přepravního dokladu zákazník (spotřebitel) potvrzuje vnější bezvadnost zásilky. V případě zjištění poškození či jiné nesrovnalosti po převzetí zásilky je zákazník (podnikatel) povinen neprodleně kontaktovat provozovatele internetového obchodu. V opačném případě se pozdější reklamace bude posuzovat na základě spotřebitelem podepsaného přepravního dokladu. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího zaplacením celé kupní ceny vč. přepravních nákladů.
Reklamace a servis
Prodávající nenese zodpovědnost za vady vzniklé přepravou, vady způsobené vyšší mocí (přírodní katastrofy), za vady vzniklé nesprávným zacházením, nesprávným uvedením výrobku do provozu, porušením pokynů v návodu k obsluze a vady vzniklé použitím výrobku k jiným účelům než pro jaké je určen. Záruka se neuznává při neoprávněném a neodborném zásahu do výrobku. Záruka se nevztahuje též na běžné opotřebení výrobku. (např. opotřebované uhlíky) K reklamaci je nutné přiložit originál záručního listu a doklad nebo kopii dokladu o koupi. Pokud je dodané zboží poškozeno dopravou, je třeba toto reklamovat nejpozději do 3 dní od dodání u přepravní služby! Pokud bylo zboží dodáno poškozené dopravou PPL neprodleně to reklamujte u této firmy, nejlépe e-mailem. Takový je postup dle reklamačního řádu PPL. Kontakty jsou na www.ppl.cz . Pozdější reklamace Vám nemusí být uznána.
Zboží předkládané k reklamaci musí být v čistém stavu a řádně zabaleno, aby nebylo poškozeno dopravou, nejlépe v originálním balení. Při neoprávněné reklamaci má prodávající právo vyúčtovat kupujícímu náklady vzniklé posouzením výrobku. Náklady na odeslání zboží k reklamaci nese kupující, náklady na odeslání opraveného zboží ke kupujícímu nese prodávající.
Záruční podmínky:
Na veškeré zboží se vztahuje pro běžné spotřebitele standartní záruka 24 měsíců. Pro firmy s IČ platí záruční doba 12 měsíců. Jako záruční vady jsou uznávány vady vzniklé vadnou montáží nebo použitím vadných dílů při výrobě. Součástí každé dodávky je „návod k obsluze“ v českém jazyce. Záruční vady odstraníme v zákoně stanovené době 30 dní, buď opravou nebo výměnou výrobku za nový. Záruka se prodlužuje o čas, po který byl výrobek v opravě.
Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Na základě tohoto kdykoliv odvolatelného souhlasu může prodávající kupujícímu v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku v platném znění zasílat nabídkové e-maily z domény www.ideaimport.cz a domén registrovaných na prodávajícího a to maximálně 4 krát ročně a pokud bude zpráva ve formátu HTML, budou grafické prvky uloženy na serveru prodávajícího a nebudou zahrnuty do těla e-mailu.
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
UPOZORNĚNÍ :
Ke kopírování, zpracovávání, šíření a jakémukoli způsobu úpravy a využití obrázků a textů našeho e-shopu překračujícímu hranice autorského práva je nutný písemný souhlas . Stahování , kopírování a sdílení videí , stránek i částí textu ke komerčním účelům není dovoleno, může být předmětem soudního řízení a vymáhání vzniklých nákladů.